Door het gebruik van 5 procent elastaan ​​gaan de shirts van Avansstudent Bas langer mee dan andere - Punt.

2021-11-29 08:16:45 By : Mr. Frank Zhang

Hoogwaardige slim-fit overhemden, voor een betaalbare prijs. Bas van Broekhoven, tweedejaars student Entrepreneurship & Retail Management (ORM), kon ze bijna niet vinden. Modebewust als hij is, startte hij in 2017 zijn eigen kledinglijn. Met GIVALRI verkoopt hij samen met medestudent Thijs Zantboer T-shirts die al op meerdere plekken te koop zijn.

Terwijl veel van Bas' medestudenten de ORM-studie volgen omdat ze een bedrijf willen starten, zegt Bas dat hij bij Avans studeert omdat hij zijn reeds gevestigde bedrijf wil uitbreiden. Zijn kledinglijn GIVALRI richtte hij al op tijdens zijn vorige MBO studie Marketing & Communicatie. ''Ik miste de uitdaging in de praktijkopdrachten daar en besloot zelf aan de slag te gaan door een bedrijf op te richten. Dat begon als een vrijetijdsbesteding, maar werd al snel serieus'', zegt de tweedejaarsstudent.

Hij vindt het logisch dat de student in Breda in 2018 voor een kledinglijn is gegaan. Bas draagt ​​het liefst mooie kleding en is altijd op de hoogte van de laatste modetrends. ''Toen dacht ik: 'waarom koop ik mijn kleding van anderen als ik het zelf kan proberen te maken?''' Elastaan ​​Na verschillende lijnen te hebben uitgezet vond Bas een producent die hem op weg hielp met het maken van T-shirts. overhemden. Dit leidde in 2018 tot de oprichting van GIVALRI, een kledingmerk dat zich richt op het verkopen van hoogwaardige slim-fit overhemden met de juiste pasvorm. ,,Dit zijn shirts die ik met trots maak en die anderen graag dragen. En het zijn overhemden die er na drie maanden dragen nog steeds goed uitzien'', zegt de Avans-student, die naar eigen zeggen de ideale formule heeft gevonden om dit te realiseren. ''Wij maken onze overhemden niet van 100% katoen, maar van 95% katoen en 5% elastaan, een synthetische vezel. Hierdoor zet de stof uit en krimpt niet."

Merkbekendheid Bas, die sinds kort samenwerkt met jeugdvriend en medestudent Thijs Zantboer, verkoopt zijn witte en zwarte overhemden voor 40 tot 55 euro per stuk. “Tegenwoordig is dat een normale prijs voor goede shirts. Veel jongeren dragen merkkleding die veel duurder is. Vijftig euro is dan toegankelijker", zegt Bas, die zijn kleding niet meer alleen online te koop aanbiedt. Zo werkt het merk samen met een kapperszaak, waardoor het personeel GIVALRI-bedrijfskleding draagt. De kleding is ook te koop in die winkel, net als bij een retailer in Steenbergen. ''Goed voor onze naamsbekendheid, omdat mensen die online kopen op ons gericht zijn. Doordat we ook in de winkels zitten, trekken we een veel breder publiek. Heel tof. Afgelopen zomer heb ik regelmatig zag mensen met mijn T-shirts rondlopen. Hoe dik is dat? Daar ben ik echt trots op", aldus de jonge ondernemer.

Vrijheid Het runnen van een kledinglijn kost veel tijd en moeite, en levert op dit moment niet veel geld op. Een lijn hoodies liep in de winter erg goed, maar de eerste bestelling van 2000 shirts is nog niet op. Dat vindt Bas niet erg, zaken doen is al meer dan goed. ''Het is een cliché, maar de vrijheid die je hebt om zaken te doen is heerlijk. U bepaalt zelf wat er nodig is en waar u uw prioriteiten legt. Ik krijg er veel energie en kracht van'', zegt de Avans-student, die ondernemerschap kan combineren met zijn studie. ''Alles binnen mijn studie is zo ingericht dat ik het in mijn bedrijf kan toepassen. Als we een poster of flyer moeten ontwerpen voor de cursus Marketing, ontwerp ik iets voor GIVALRI."

In de toekomst hopen de twee van GIVALRI een mooi, vooraanstaand kledingmerk te hebben gecreëerd dat door veel jonge mensen wordt gedragen. ''We gaan altijd voor de volle 100%, het is alles of niets bij ons. Mocht het niet lukken, dan kunnen we in ieder geval zeggen dat we er alles aan hebben gedaan!”

Een Zwolse Lerarenopleiding daagt DUO voor de rechter omdat hij de aanvullende beurs misliep. Advocaten geven hem weinig kans,...

Avans-leerlingen van de Pabo in Breda maken samen met studenten uit Duitsland, Noorwegen, Portugal en Italië een internationaal lesplan.

Een taaltoets aan het begin van de opleiding heeft weinig zin als Nederlands daarna geen prioriteit meer heeft, denkt...

Punt is een uitgave van Avans Hogeschool. Elke dag vers onafhankelijk nieuws online, het magazine verschijnt drie keer per studiejaar.

Het auteursrecht op de artikelen van het Persbureau Hoger Onderwijs berust bij het HOP.