Wat is toch het geheim van BN'er favoriet Lindsay van der Looij?

2022-08-21 04:53:25 By : Ms. Laura Zhang

We spreken Lindsay van der Looij over haar skincaretips, eigen huidverzorgingslijn en waarom zoveel BN'ers toch bij haar komen voor een glowy skin.

Zelf een imperium opbouwen lastig? Vraag het aan Lindsay van der Looij, die ooit begon als schoonheidsspecialiste met één behandelstoel in haar ouderlijk huis in Best en nu haar eigen zaken runt en onlangs een eigen skincarelijn lanceerde.

Van der Looij is het brein achter het welbekende Bloy Institute in Amsterdam Oud-Zuid, de plek waar BN'ers komen om hun huid te voorzien van de beste behandelingen en de deur uitstappen met camera ready skin. We noemen een: Jaimie Vaes, Chantal Janzen, Elise Schaap en Kim Feenstra.

Onlangs lanceerde ze haar eigen skincarelijn LABAREAU, waarin ze al haar kennis over huidverzorging stopte en samen creëerde met een biochemicus. O, en hadden we al gezegd dat ze pas 39 is? De hoogste tijd om haar eens aan de tand te voelen over haar geheimen.

Je bouwde van niets een geweldige onderneming op. Had je altijd al de droom om zelf iets te beginnen?

Lindsay: 'Ik woonde in Best in Brabant en ik ging daar in een parfumeriezaak werken. Al snel werd ik daar head of sales, maar de concurrentie van grote namen als ICI Paris was groot en al snel gingen veel kleinere parfumerieën, die geen grote kortingen konden geven, failliet. Daarom besloot ik me te storten op de schoonheidsbehandelingen die ik deed aan huis, met één behandelstoel, en mijn werk als accountmanager. Ik werkte zeven dagen per week, kreeg steeds meer klanten en ben toen gestopt als accountmanager en me volledig gaan storten op mijn eigen salon. Ik zocht naar een eigen ruimte in Eindhoven, maar ik vond dat ook heel spannend, want als het mis zou gaan, zou iedereen met daar kennen. Dat is eigenlijk de reden geweest dat ik besloot om buiten Eindhoven te kijken. Mijn beste vriendin had een huis in Amsterdam en ik had Amsterdam-Zuid nog nooit gezien en vond het daar meteen heel leuk. Ik ben toen gaan zoeken en terecht gekomen bij een pand aan de Parnassusweg en heb daar een kamer gehuurd. Ik werkte toen weer zeven dagen per week, drie dagen in Best en vier dagen in Amsterdam, om mijn huur te kunnen betalen. Het ging in Amsterdam al snel zo goed dat ik alles in Best kon opzeggen. Al snel daarna kwamen fillers en botox in opkomst en ben ik samen gaan werken met een cosmetisch arts en hebben we het hele pand overgenomen en hadden we vier behandelkamers.'

Hoe ging je van dat begin naar salons waar BN'ers massaal aankloppen?

'Wij waren een van de eerste salons die een combinatie van huidverzorging en behandelingen met botox en fillers aanboden. Ik heb in het begin zelf heel veel flyers uitgedeeld, zelf krantjes gemaakt, naar events gegaan en zelf reclame gemaakt. Steeds meer mensen leerden ons daardoor kennen en ongeveer naar drie jaar kwamen mensen als Wendy van Dijk en Chantal Janzen bij ons. Toen werd Facebook steeds populairder en wanneer zij dan een post maakten of lieten weten dat ze bij ons waren "ingecheckt", dan zorgde dat voor enorme publiciteit en naamsbekendheid. Zo ging het hard lopen.'

'Als kind was ik altijd al een streber. Ik wilde altijd winnen, het beste zijn. Als ik een keus voor iets had gemaakt, naar mijn ouders toe maar ook de mensen om me heen, dan kon ik niet falen. Mijn ouders hebben het me in het begin zelfs ontraden om voor mezelf in Amsterdam te beginnen, maar ik wilde mezelf bewijzen, en nu zijn ze enorm trots dat ik het helemaal zelf heb gedaan. Ik heb nooit geld van mijn ouders gekregen, moest zelf bij de bank een lening zien te krijgen, ook nog eens in tijden van een crisis, maar het lukte.'

BN’ers lopen de deur bij je plat en je hebt zelfs een wachtlijst. Wat is je geheim?

'Kwaliteit en service zijn alles. Kwaliteit staat bij ons echt op één. We hebben ervaren huiddeskundigen die de cliënt op het beste niveau behandelen en het allerbeste persoonlijk advies kunnen geven over wat bij zijn of haar huid past, dat is essentieel. Ook vind ik het niveau van service heel belangrijk. BLOY is voor mij onder de skin clinics wat Chanel is onder de retail winkels is: een boutique waar je uitmuntend hoge service ervaart, altijd netjes ontvangen wordt en waar onze huidexperts evenals de gastvrouwen je persoonlijk kennen en verwelkomen en zich over je ontfermen. Wij gaan bij BLOY altijd the extra mile. Wil iemand extra informatie? Dan nemen wij de tijd om even extra met je te zitten. Wil iemand nog even een overzicht op de mail? Wij maken het er sturen het meteen toe. Wij staan voor onze cliënten klaar en laten hen bij BLOY de meest luxe ontspanning ervaren.'

Wat is de populairste behandeling die klanten bij je doen?

'Bij body treatments is de populairste behandeling de EM Tight. Dit apparaat zorgt ervoor dat je 20.000 crunches in een halfuur uitvoert. Top dus voor de drukke zakenvrouw die naast het sporten zichzelf even een extra push wil geven zonder er teveel tijd kwijt aan te zijn - dit kan lekker snel onder de lunchpauze. Behalve buikspieren kan de EM Tight ook ingezet worden voor billen en armen.'

'De populairste gezichtsbehandeling is sinds kort de Signature Facial van mijn eigen skincarelijn LABAREAU - mensen lopen hier echt voor binnen omdat ze er zoveel goede verhalen over horen. Deze behandeling is een anti-aging facial van ongeveer een uurtje waarbij de producten van mijn LABAREAU worden gebruikt. Je loopt de behandelkamer uit met een duidelijke glow en ziet na enkele treatments enorm verschil in het aantal fijne lijnen en rimpels, deze verminderen enorm. Zeker met thuisgebruik van de producten erbij. Dit is naar mijn mening de gouden formule op het gebied van anti-aging.'

Waarom besloot je met een eigen skincarelijn te komen?

'Ik merkte toch dat er echt wel iets miste op dat gebied. Ik zocht naar producten met dat luxe gevoel, maar die ook echt ingrediënten hadden die duidelijk voor huidverbetering zorgden. Daarom begon ik zo'n vier jaar geleden begonnen aan mijn eigen lijn, want ik vond dat de resultaten echt nog wel een stuk beter konden. Ik ben samen met een biochemicus toen producten gaan ontwikkelen. Het was een lang proces naar het zoeken van de beste biochemici, de beste leveranciers voor luxe verpakkingen en flesjes, en het beste designbureau voor mijn branding en uitstraling. Ik wist altijd wel al welke ingrediënten ik wilde gebruiken en welke percentages waarvan, omdat ik zoveel jaren met zoveel verschillende merken heb gewerkt en ook veel verschillende producten in klinieken en luxe winkels in het buitenland heb uitgetest. Zo ontstond LABAREAU.

Wat maakt LABAREAU anders dan de andere skincaremerken?

'Ons paradepaardje is de SAXZ-12®️ technology. Deze nieuw ontwikkelde technologie is een primeur en uiterst exclusief aan mijn merk. SAXZ-12®️ zorgt ervoor dat de belangrijkste ingrediënten, zoals het 97% huid-identieke atelocollageen, skin-boosting peptiden en drie verschillende molecuulgewichten van hyaluronzuur, naar de cellen in de diepere huidlagen kunnen dringen. Zo is het collageen in de producten in staat om de huid op te vullen en de huid volledig te hydrateren, voor een plumping effect. Dit maakt LABAREAU echt een filler voor je huid. Het werkt eigenlijk hetzelfde als een filler - het plumpt je huid, geeft veel volume, en verfijnt de fijne lijnen en rimpels. Ik vind de anti-aging resultaten echt ongeëvenaard. Dit is omdat wij werken met de allerbeste ingrediënten en de allernieuwste innovaties op gebied van skincareformules en technologieën.

Welke skincaretrends gaan we volgens jou de komende tijd en in 2023 veel zien?

'Trends beginnen echt in Hollywood. Zo was daar de Buccal massage al een hele tijd populair, en nu is deze behandeling erg populair bij BLOY. Waar je gezicht normaal gesproken vanaf de buitenkant wordt gemasseerd, krijg je bij een buccal massage juist een massage aan de binnenkant van je mond. Laserbehandelingen zijn ook echt trending. Ik denk dat dit alleen maar meer word in 2023. Mijn favorieten zijn de IPL en de Fotona 4D. Bij de Fotona werken we met warmte en ook van binnenuit de mond om extra collageenaanmaak te stimuleren.

Daarna worden de snelle facials steeds populairder. Ik denk dat na corona iedereen weer een overvolle agenda heeft en alles wil "inhalen" wat ze gemist hebben, dus een snelle facial van 30 tot 45 minuten wordt ook steeds populairder.'

Zie je ook een verandering qua beautystandaarden? De Kardashian-look is lange tijd heel erg in geweest, nu lijken we terug te gaan naar een meer natuurlijke, Franse look. Merk je dat in de salon?

'Ja, zeker. Steeds meer mensen gaan voor de natuurlijke look. Dus minimale make-up waarbij je je huid laat doorschijnen en stralen. Bij een natuurlijke make-uplook hoort ook een mooie egale huid. De IPL Full Face Photo Rejuvenation is hierdoor enorm populair bij BLOY. Wij hebben inmiddels twee nieuwe ervaren huidtherapeuten aangenomen om de drukte op te kunnen vangen. Deze krachtige laserbehandeling geeft je een egale, jongere huid. De resultaten zijn echt bizar, huiden worden hier zoveel mooier van.'

Wat zijn jouw eigen beautytips?

'Natuurlijk is mijn eerste beautytip een goede skincareroutine hebben die je dagelijks gebruikt. Mijn routine zijn de acht producten van LABAREAU - ik gebruik de complete collectie dagelijks. Ik kan niet zonder, als ik één dag een serum of crème vergeet, snakt mijn huid er meteen naar en merk en voel ik direct het verschil. Een andere beautytip die ik heb is gezond leven: dit maakt zo’n verschil. Genoeg slapen, gezond eten, voldoende sport en beweging, jezelf af en en toe een massage of een andere vorm van ontspanning gunnen. Je moet ergens in je drukke bestaan ook tijd nemen voor rust - als je uitgerust bent, functioneer je niet alleen beter maar ziet ook jouw huid er veel mooier en minder vermoeid uit.'

Artikel loopt verder onder de foto.

Hoe ziet jouw make-uproutine eruit?

'Ik draag nooit foundation, dit vind ik zo zonde van mijn huid om het te "verbergen", maar ben wel fan van een BB cream voor een licht tintje. In het dagelijkse leven draag ik niet zoveel makeup, zo ga ik meestal zonder makeup de deur uit, natuurlijk wél altijd met SPF op. Mijn favoriet is The Protector van LABAREAU. Het enige beetje make-up wat ik dagelijks doe, is mijn wenkbrauwen een beetje inkleuren en een beetje oogpotlood en mascara. Als ik een event, feestje, fotoshoot of etentje heb, ga ik natuurlijk wel in de glam. Mijn ogen maak ik graag op met de make-uppaletten van Chanel en Dior, en voor lippenstift en lipliner ben ik fan van Charlotte Tilbury.'

En jouw routine voordat je naar bed gaat?

'Een halfuurtje voordat ik naar bed ga, neem ik de tijd om volledig te ontspannen en even te ontstressen van een drukke werkdag. Ik drink graag de slaapthee van Cabau Lifestyle, hierdoor slaap je zo heerlijk diep. Ik neem altijd een momentje om even te ontspannen met een kop thee, zo slaap je het allerbest naar mijn mening. Daarnaast gebruik ik de AHA Peel van LABAREAU elke avond om mijn huid te peelen en een glow te geven.'

Jennifer Lopez, eveneens in het bezit van een fantastische huid, schijnt áltijd op haar rug te slapen. Helpt dit echt tegen rimpels, net als een satijnen kussensloop?

'Ja, dit is echt zo. Ik probeer ook altijd op mijn rug te slapen, maar ga onbewust draaien in mijn slaap en eindig dan op mijn zij. Je ziet bij mensen die bijvoorbeeld altijd op hun linkerzijde liggen, dat ze aan de linkerkant van hun gezicht meer plooien en rimpels krijgen. Jennifer Lopez pakt het dus goed aan met op haar rug slapen.'

'Een satijnen kussensloop is gemaakt van een veel gladder materiaal dan een stoffen kussensloop. Je haar glijdt er overheen, waardoor er 's nachts minder wrijving ontstaat, en je minder plooien, lijnen en rimpels krijgt. Satijnen kussenslopen absorberen ook minder vocht, waardoor je huid ook beter gehydrateerd blijft. Een diep gehydrateerde huid is dan ook de sleutel in anti-aging.'

Moeten we sterren geloven als ze zeggen écht niets te hebben gedaan (fillers, botox) of doet iedereen ‘t ‘stiekem’?

'Dat hangt natuurlijk per celebrity af, maar de meeste Hollywood sterren hebben zeker een beetje botox of filler. Als je dit op een subtiele manier doet, kan het je natural features versterken en mooier uit de verf laten komen. Ik geloof dat een beetje Botox in combinatie met goede anti-aging skincare ook echt het mooiste resultaat bied.'

Heb je nog grote toekomstdromen?

'Mijn dromen zijn nu LABAREAU het nummer één internationaal luxe skincaremerk maken. Ik zou graag bij Harrod’s in London liggen, dat is echt mijn grote droom. Ook hoop ik dat in de toekomst grote sterren mijn skincare gebruiken over de hele wereld, Victoria Beckham, Kris Jenner, Michelle Obama. Ik heb enorm grote dromen en doelen voor LABAREAU.'